Урок 40-41
14.05.20
Тема. Контрольне есе на тему: "Репутація має велике значення в житті людини".
Обсяг есе 1-1,5 стр. Враховується зміст есе, грунтовність викладу думок, та грамотність написання.
Чекаю ваші фото з есе на номер у Вайбер 0969663859 або пошту fedorova0806@ukr.net
Тема. Кома й крапка з комою в складному реченні.
Опрацювати теоретичний матеріал у підручнику параграф 40(с. 130-131) та зробити короткий конспект.
Підручник. Укр.мова. Авраменко
Виконати впр. 3,4,5 с. 131-134
Домашнє завдання - 7 с. 135.
14.05.20
Тема. Контрольне есе на тему: "Репутація має велике значення в житті людини".
Обсяг есе 1-1,5 стр. Враховується зміст есе, грунтовність викладу думок, та грамотність написання.
Чекаю ваші фото з есе на номер у Вайбер 0969663859 або пошту fedorova0806@ukr.net
Тема. Кома й крапка з комою в складному реченні.
Опрацювати теоретичний матеріал у підручнику параграф 40(с. 130-131) та зробити короткий конспект.
Підручник. Укр.мова. Авраменко
Кома і крапка з
комою в складному реченні
Кома ставиться:
1) для виділення звертань і пов’язаних із ними слів (Що,
братику, посієш, те й пожнеш (Л. Глібов));
2) після вигуків, якщо вони вимовляються з окличною інтонацією
меншої сили, ніж наступні слова (Ех, не життя було — рай! (В. Близнець));
3) після стверджувальних слів так, еге, гаразд,
аякже, авжеж, заперечення ні, запитання що,
підсилювання що ж, коли далі розкрито їхній зміст (Гаразд,
зробимо саме так!);
4) для
виділення вставних слів та словосполучень (Вже почалось, мабуть,
майбутнє (Гр. Тютюнник));
5) для виділення порівняльних зворотів, що вводяться за допомогою
слів як, мов, наче, немов, ніби, як і, ніж (Кругом
поле, як те море широке, синіє (Т. Шевченко));
6) для виділення відокремлених прикладок (Прийшов із далеких
хуторів парубок, по імені Устим (Гр. Тютюнник));
7) для виділення відокремлених означень, виражених
дієприкметниковими зворотами (Монастир скидався на грізного лицаря, вбраного
в казковий, зачарований панцир (Я. Качура));
8) для виділення відокремлених уточнювальних членів речення —
обставин часу, місця тощо (Там, над Россю, стоїть одна висока скеля (І.
Нечуй-Левицький));
9) для виділення відокремлених обставин, виражених одиничними
дієприслівниками й дієприслівниковими зворотами (Дівчина, стрепенувшись,
підвела голову (О. Гончар));
10) для відокремлення обставин із прийменниками незважаючи
на, починаючи з, кінчаючи (Усі, починаючи з командира, ретельно
готувалися до бою);
11) для виділення відокремленого додатка зі словами замість,
крім, окрім, зокрема, на відміну від (У похід пішли всі, крім
Сергія);
12) між однорідними членами речення (Я весь час тремтів від
напруження, від утоми, від переляку (В. Нестайко));
13) між простими реченнями у складносурядному (Важкі хмари
облягли небо, й не було майже просвітку (В. Шевчук));
14) між частинами складнопідрядного речення (Що посієш, те й
пожнеш (Нар. тв.));
15) між однорідними простими реченнями у складі безсполучникового
речення (Сходить сонце, прокидається ліс).
Крапка з комою ставиться:
1) між поширеними
однорідними членами речення, якщо в середині хоча б одного з них є коми або
якщо вони далекі за змістом (Розжарене, червоне сонце низько спустилося;
багряним світлом грало на деревах (Леся Українка));
2) між частинами складносурядного речення, пов’язаними
сполучниками а, але, проте, однак, все ж таки, якщо ці
речення поширені і мають розділові знаки (Ся розмова лишила в мені якийсь
гіркий несмак; але миритись, брати назад свої слова у мене не було бажання (Леся
Українка));
3) між підрядними частинами складнопідрядного речення, не
з’єднаними між собою сполучником сурядності (Люблю кмітить, як на постатях
лягає жень кожного женця під серпами, неначе стерня застеляється жовтими
хустками; як під косами лягають обважнілі од зерна колоски, як покоси вкривають
рядочками жовту стерню (І. Нечуй-Левицький));
4) між самостійними за змістом частинами безсполучникового речення
(На порозі стоїть бабуся; навкруги тиша; скрізь ясно; з поля вітерець віє; з
гаїв холодок дише…(Марко Вовчок)).
Домашнє завдання - 7 с. 135.
Комментариев нет:
Отправить комментарий