Виконуємо завдання на окремих листочках.
І варіант виконує перша підгрупа, а ІІ варіант - друга підгрупа.
Виконанні попередні завдання та контрольну роботу надсилаємо на пошту fedorova0806@ukr.net або номер у Вайбері 0969663859
24.03.20
І варіант виконує перша підгрупа, а ІІ варіант - друга підгрупа.
Виконанні попередні завдання та контрольну роботу надсилаємо на пошту fedorova0806@ukr.net або номер у Вайбері 0969663859
24.03.20
Тема. Контрольна робота
Синтаксична
норма
І
варіант
1.Правильно побудовано всі словосполучення рядка
А) опановувати мову, зазнати втрат, повідомити клієнта
Б) працювати по суботах, хворий на грип, говорити українською мовою
В) дякувати вам, сміятися з себе, властивий для ринкової економіки
Г) згідно з наказом директора, доглядати хворого, характерний для цієї пори
року
2. НЕПРАВИЛЬНО побудовано словосполучення рядка
А) згідно з принципами
Б) наполягати на принципах
В) зраджувати принципи
Г) дотримуватися принципам
3. Треба вжити у в усіх випадках у рядку
А) дерева(у/в) лісі, зайшла(у/в) свою кімнату
Б) напишіть (у/в) листі, сади (у/в)
цвітінні
В) (у/в) першому випадку, шляхи (у/в) невідоме
Г) читач (у/в) книгозбірні, кредити (у/в) банку
4. НЕПРАВИЛЬНО вжито прийменник у словосполученні
А) чинити по правді
Б) обслуговувати по черзі
В) читати по складах
Г) підніматися по сходах
5. Способом керування утворено всі словосполучення рядка
А) зумовлений дощами, прописні істини, густо намастити
Б) призначений для учнів, зрозумілий для всіх, мій друг
В) підготовка до видання, пристрасна промова, струнка постать
Г) публікація статті, близько до
дійсності, спостерігати за польотами
6. Однорідні члени речення наявні в рядку(розділові знаки вилучено)
А) Погідне блакитне небо дихало на землю теплом.
Б) Спиваю сік густий з терпких морозних грон.
В) Високо серед неба стояв блискучий повний місяць.
Г) Падав тихий лапатий сніг.
7. Установіть відповідність.
Вид речень
Приклад
1. означено-особове А) Із садочка
красно пахощами віє.
2. неозначено-особове Б) Усоте прославляю
буйноту життя!
3. узагальнено-особове В) Катів поведуть на
страту, на нашу святу розплату.
4. безособове Г)
Нове століття вже на видноколі.
Д) Любові силою не допоможеш.
8. Установіть відповідність.
Ускладнювальний компонент Приклад(розділові
знаки пропущено)
1.звертання
А) Молоденькі гіллясті берізки може тільки вночі покрилися листям.
2.вставне слово
Б) По стеблинці повзло крапчасте сонечко кволе передосіннє.
3.однорідні означення
В) Коханий благословлю тебе й піду.
4.відокремлені означення Г)
Зелені яблуні просвічувались пожовклими червоними і зеленими плодами.
Д) Коханий заграє
мені в сопілку…
9. Установіть відповідність.
Тип помилки
Приклад
1.лексична ; 2.синтаксична А) на острові Яві; Б) високий ґатунок; В)
пам’ятний сувенір;
3. морфологічна; 4. орфографічна Г)
вийняток з правил; Д) чотири
баскетболіста
10. Відредагуйте й запишіть речення.
1. У нашому мікрорайоні будинки зводяться дуже швидко. 2. Ухвала вже
прийнята. 3. Озерце вкрито лататтям. 4. Аналіз проведено доцентом Коваленком.
5. У моїй школі викладається французька мова. 6. Це питання розглядається
педрадою школи. 7. Від присудка ставиться запитання до обставини й додатка.
Синтаксична
норма
ІІ
варіант
1.Безособове дієслово є в реченні
А) О, як я ненавиджу зліплені з глини холодні і мертві, байдужі серця!
Б) Так бракує землі милосердя людей.
В) Вогненного нам треба слова!
Г) Чи хоч пучечок тої калини мені на груди покладуть?
2.Неповним є речення
А) Мудрий скарбівничий – пам'ять людська.
Б) Ні спека дня, ні бурі, ні морози – ніщо не вб’є любов мою живу.
В) Орач торкнеться до керма руками – і нива дзвонить темним сріблом скиб.
Г) Без витоку нема ріки, як без корінні – крони.
3. Вставним словом ускладнено речення
А) Ну що ж, було, спливло й нема.
Б) Ая, дивак, іще липнем живу.
В) Веселеє колись село тепер мені, старому, здавалося темним і німим.
Г) Раніше, бувало, друкувався навіть у столичних газетах і журналах.
4. Синтаксичну помилку допущено в рядку
А) жителі села Нового Березова
Б) неподалік села Іванівки
В) у центрі міста Одеси
Г) команда міста Ялти
5. Редагування потребує речення
А) Удар нанесено палицею.
Б) Записку написано ручкою.
В) Завдання виконано учнями.
Г) Порожнину очищено щіткою.
6. Неповним є речення
А) Життя – це божевільне ралі.
Б) Поезія – це завжди неповторність…
В) Страждання наше чисте і терпляче.
Г) Моя любове! Я перед тобою.
7. Установіть відповідність.
Вид речень Приклад
1. означено-особове А) Сумним вікам
немає вороття.
2. неозначено-особове Б) Червону руту не
шукай вечорами.
3. узагальнено-особове В) З гармат по горобцях
не стріляють.
4. безособове Г)
Весна, і смерть, і світле воскресіння.
Д) Кругом гомоніли, вешталися, лагодились до чогось.
8. Установіть відповідність.
Ускладнювальний компонент Приклад(розділові
знаки пропущено)
1.відокремлена прикладка
А) І кожен фініш це по суті старт.
2.однорідні члени речення
Б) Купаючись у розкошах не втопишся.
3.відокремлена обставина
В) Ой не ходи Грицю та на вечорниці.
4.вставне слово Г) Учи
лінивого не молотом а голодом.
Д) У літописців є найстрашніша зброя замовчування.
9. Установіть відповідність.
Тип помилки
Приклад
1.лексична ; 2.синтаксична А) у
місті Черкасах; Б) більш знаменитіший; В) довгожданий фільм;
3. морфологічна; 4. орфографічна Г)
цифрові технології; Д) невірна відповідь
10. Відредагуйте й запишіть
словосполучення.
Жити в Кавказі, телефонуйте при виникненні пожежі, по наших підрахунках,
конференція по проблемі екології, по технічних причинах, по власній волі,
спеціаліст по електромеханіці, мешкати по адресі, приїхав по справах, не встиг
із-за тебе, комплексувати із-за низького зросту.
Комментариев нет:
Отправить комментарий